فارس من| درخواست تامین آب آشامیدنی برای روستاهای خسارت دیده از پروژه انتقال آب قمرود

فارس من| درخواست تامین آب آشامیدنی برای روستاهای خسارت دیده از پروژه انتقال آب قمرود
شناسه خبـر : ۱۲۱۲۸۲ شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

تعدادی از اهالی روستاهای الیگودرز با راه اندازی پویشی در فارس من خواستار رسیدگی به وضعیت پروژه آبرسانی به روستاهای زیان دیده از پروژه قمرود شدند.

به گزارش موج خبر از الیگودرز، با اجرای طرح قمرود تعداد زیادی از روستاهای الیگودرز با مشکل آب آشامیدنی مواجه شدند، به طوری که بخشی از این روستاها خالی از سکنه شد.

در راستای رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای زیان دیده از پروژه قمرود، آبرسانی به این روستاها که حدود ۹۹ روستا هستند، در قالب یک پروژه شروع شد، اما اهالی روستاها از روند پروژه ناراضی هستند و این موضوع را با عنوان «ضرورت آبرسانی به روستاهای الیگودرز» در فارس من ثبت کردند.

به منظور آگاهی از آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به روستاهای زیان دیده از پروژه قمرود با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

یاسراکبربان در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خصوص طرح آبرسانی به روستاهای زیان دیده از پروژه قمرود، اظهار کرد: پس از اجرای پروژه قمرود مطالعات طرح آبرسانی به ۹۹ روستای زیان ده در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت و عملیات اجرایی آنها شروع شد.

وی افزود: خوشبختانه در سفر رییس جمهور با تلاش و رایزنی صورت گرفته آبرسانی به روستاهای خسارت دیده از پروژه قمرود در مصوبات سفر گنجانده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی در قالب جهاد آبرسانی به پروژه ورود کرده است، گفت: خوشبختانه شاهد پیشرفت خوب طرح آبرسانی به ۹۹ روستای الیگودرز هستیم.

اکبریان بیان کرد: آبرسانی سالم و بهداشتی به ۱۶ روستا از ۹۹ روستا الیگودرز پر هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی و تلاش ما این است که تا پایان دولت سیزدهم همه روستاهایی زیان دیده از پروژه قمرود از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir